kinezjologia edukacyjna

Badania nad ludzkim mózgiem dowodzą, że każda z jego półkul jest odpowiedzialna za inne zdolności i możliwości człowieka. Rodzimy się z wewnętrzną potrzebą ruchu oraz ciekawością poznawania świata. Wielu dorosłych patrząc na małe dzieci zazdrości im energii i kreatywności oraz zastanawia się nad ich wydawało by się niewyczerpanym źródłem. W pierwszych latach życia dziecka jego mózg jest receptywny, nastawiony na przyswajanie bodźców zewnętrznych. Następuje to naturalnie bez angażowania świadomości. Do około piątego roku życia, dziecko przyswaja najwięcej wiedzy w całym swoim życiu. Z czasem jednak, nasz mózg “przestawia” się z uczenia spontanicznego na uczenie poprzez powtarzanie i ćwiczenie. Stajemy się wtedy bardziej “jednostronni”.

Metoda Dennisona to prosty zestaw ćwiczeń fizycznych, który pomaga nam odzyskać niejako swobodę przyswajania wiedzy jak u małego dziecka. Poprzez ćwiczenia angażujące obie strony naszego ciała, pobudzamy obie półkule mózgu, dzięki czemu wytwarza się więcej połączeń neuronowych pomiędzy nimi. Ćwiczenia te mają zatem za zadanie zaangażować równomiernie obie półkule mózgu w wyniku czego:

- jesteśmy bardziej skupieni na wykonywanych czynnościach;

- poprawiamy koordynację ręka-oko (potrzebną do nauki pisania);

- jesteśmy bardziej uważni;

- integrujemy nasze zmysły.

Elementy Metody Dennisona z powodzeniem są wykorzystywane przez nauczycieli w szkołach, jako ćwiczenia śródlekcyjne poprawiające uwagę, wyostrzające zmysły, wyciszające.